sobota 23. listopadu 2013

Lost Legends



Tak jsme to vcera zahrali, ve 3 lidech, coz jak jsem pochopil je nejlepsi pocet. Kdyz odectu vysvetlovani pravidel, zabrala hra neco kolem 80 minut. Mam teda pocit, ze jsme asi hrali dost veci blbe, pze pravidla jsem nestihl precist nijak podrobne. Ale hru jsme dohrali, a nejakou predstavu mam.

Popis hry a pravidla: V principu je to jednoduchy. Na zacatku si kazdy vytahne postavu, na vyber je 5, nutno rict ze se lisi minimalne, valecnik ma malinko vic zivotu a zadnou manu, kouzelnice ma min zivotu a vice many, dale se lisi 2 startovnimi skilly, ale rozhodne to neznamena, ze se nejak podstatne lisi v hernim stylu. 3 levely dungeonu = 3 sady karet, 30 karet predmety, kouzla apod.,20 karet potvory. Nejdrive je draftovaci faze ala 7 wonders. Kazdy dostane 6 karet vybaveni, vybere jednu, zbytek posle dal. Vybranou kartu bud vylozi za zobrazenou cenu ve zlatu do sve vybavy, nebo ji otoci a vylozi jako skill, coz znamena ze dostane 1,2 nebo 3 zlataky podle levelu dungeonu + muze vyuzivat vyhod daneho skillu. Jejich efekt spociva jednak ve zlevnovani vykladanych karet, jednak je muzete vyuzit k posilovani efektu karet jiz vylozenych. Pote co kazdy vylozi 1 kartu jednim ze dvou zpusobu, nasleduje dalsi kolo draftu, dokud nemaji vsichnio hraci 5 karet, posledni se odhazuje. Nasleduje druha faze - boj s potvorama. Za kazdeho hrace se umisti 3 potvory do balicku, zacinajici hrac si pote jednu lizne a polozi pred sebe. Nejprve vzdy utoci hrac na potvoru, pokud ta prezije, nastve se a zautoci zpet. Potvor je v kazdem levelu asi 10 druhu, samozrejme v kazdem levelu vzdy o neco vytuhlejsi. Kazda potvora ma temer vzdy urcite slabiny, nebo naopak prednosti vuci ruznym druhum utoku. Ve hre jsou 4 - utok na blizko, strelba, magicky utok a chaos utok. Existuji tak napr. potvory dostavajici polovicni zraneni z utoku na blizko, nebo dokonce potvory s uplnou imunitou na urcity druh zbrani, nebo naopak existuji nektere extremne citlive napr. na utok magii, ktere pak dostavaji dvojnasobne poskozeni touto cestou. Spravne nakombinovani vasi vybavy je proto alfou a omegou hry. Dale mohou mit potvory urcite specialni schopnosti, napriklad zranuji vsechny hrace, nebo leci ostatni vylozene potvory pri utoku apod. V kazdem kole muzete k utoku vyuzit jednu ze svych zbrani (strelna, nba blizko, nebo magicka), pricemz od kazdeho druhu muzete nest pouze jednu. Pokud potvora utok prezije, zautoci na vas vlastnim utokem. Ten muze byt opet strelecky, magicky apod...pricemz zde prichazi ke slovu druha cast vasi vybavy - helmy, brneni, stity...opet od kazdeho druhu muzete vlastnit najednou jen 1. Pomoci techto predmetu se snazite blokovat prichazejici utoky, pokud nejste uspesni, zbytek utoku ktery prosel vam sebere prislusny pocet zivotu. Nutno podotknout, ze zivotu nemate prilis mnoho, umrit v teto hre neni zadny velky problem :). Pokud prezijete vy i potvora, hraje dalsi hrac, ktery tahne vlastni potvoru z balicku a proveden sve prvni kolo boje atd. Pokud potvoru porazite, dostanete prislusnou odmenu, zlato + zkuenosti. Zkusenosti posouvate na sve karte hrdiny, v urcitych fazich si muzete vybrat urcity bonus (neco jako lvl up) - zlato, manu nebo zivoty. Dale od urcite urovne vasich zkusenosti dostanete vitezne body. Zlato za porazenou potvoru se zde deli trochu zvlastne, pokud napriklad ziskate 3 zlataky ve 3 hracich, znamena to, ze si vemzete jen 1 a po 1 dostane kazdy z vasich protihracu po levici a pravici. Coz je predmetem urcitych problemu hry ve vice hracich nez 3, da se to ovsem resit pomoci HR. Dale si porazenou potvoru vezmete jako tzv. trofej, za urcity pocet trofeji urciteho druhu potvor dostanete vyznamenani v podobe zetonu s viteznymi body. Zetony jsou dvou druhu, jedny jsou putovni - ma je ten hrac, ktery aktualne vlastni nejvice trofeji od urciteho druhu, druhy typ zetonu jsou neprenosne, ten kdo prvni splni podminky pro jejich ziskani, vezme si horni zeton z hromadky. Zetony jsou zde pro vsechny, ale kdo danou podminku splni prvni, vezme si zeton s nejvetsim poctem viteznych bodu. Pokud hrac v boji zemre, ztraci jeden skill dle jeho vyberu a nemuze se v danem kole dungeonu dal na nicem podilet, pouze dostava pripadne zlato od ostatnich hracu, pokud na nej ma narok. Kdyz jsou vycisteny vsechny potvory v danem levelu (pripadne vsichni hraci po smrti), pokracuje se uplne stejnym stylem do dalsiho levelu. Opet je na rade jako prvni draft, tentokrat samozrejme s lepsimi kartami prislusne casti dungeonu. Stare vybaveni z minuleho kola vam zustava, resetuji se pouze zivoty a pripadne "tapnute" karty. Tyto karty jsem zapomnel zminit, krome zbrani a brneni jsou zde jeste ruzne lahvicky, svitky, kouzla apod., ktere nakupujete stejne jako zbrane a velmi casto maji jednorazovy efekt, kdy danou kartu musite vycerpat a pouzit ji tak muzete az v dalsim levelu. Tyto karty maji nejruznejsi ucinky, zdaleka jsem nevidel vsechny, napr. leci vase zivoty, meni typ utoku nekterou vasi zbrani na jiny atd. atd. Hra konci ve 3. levelu zabitim posledni potvory, nebo smrti posledniho stojiciho hrdiny, nasleduje secteni viteznych bodu. Ty jsou jednak za mnozstvi vasich zkusenosti na stupnici, jednak za zetonky ziskane na zaklade vasich trofeji ze zabitych nestvur, jednak za mnozstvi vaseho zlata na konci hry (nejbohatsi hrac 6 VB, druhy nejbohatsi 3 VB). Hrac s nejvyssim poctem VB je prekvapive vitezem.

Dojmy: Po první hře trošku rozporuplné. Po vizuální stránce nemám co vytknout, dokonce to za ty peníze není taková kopa německého vzduchu, jak bývá u queen games zvykem. 150 karet, hafo zetonku, 5 solidne velkych a hezky provedenych desek postav, nadherna krabice, mohlo by to byt lepsi, ale neni to tragedie jako treba Escape :). Co se tyce hry samotne, nechci prilis hodnotit po jedne hre, ale jsou zde prvky co se mi libi, a prvky co zatim moc ne. Libi se mi draftovani, nutnost kombit skilly a vybaveni - jak defenzivni, tak ofenzivni. Vyber je vetsinou dost tezky a nikdy nemuzete mit vsechno, co byste si prali. Draftovani, vybavovani hrdiny a kombinovani karet tedy super. Co mi naopak trosku vadi je boj. Za prve je zde urcity problem ve smyslu nahodneho tahani potvor z balicku (resp. jedna potvora je otocena a viditelna - muzete vzit bud tu, nebo vrchni neodkrytou - tzn. alespon vyber ze dvou.). Je zde totiz mozna situace, kdy mate proti sobe potvoru, kterou proste nemuzete se svym soucasnym vybavenim nijak zabit, protoze ma napr. imunitu. Nastesti je zde alespon mechanismus posilani vasi aktualni potvory jinemu hraci, ktery nema pred sebou aktualne zadnou. Kazdopadne nahoda ve smyslu vytazeni potvory, ktera se presne trefi do vasich slabin, zatimco ostatni v pohode kraji potvoru na kterou maji presne zbrane, je trochu frustrujici. Navic tim, ze si potvory nemuzete nijak vybirat, sbirani trofeji je take trosku nahodne, napr. vam chybi posledni ork do serie, abyste ziskali trofej za 8 VB, ale proste zadneho orka nepotkate. Druha vec, ktera mi na boji vadi je fakt, ze neni prilis napinavy, nejak mi u toho chybi treba kostky, nebo nejaky nahodny prvek. V boji si muzete snadno spocitat kolik zasahu date vy potvore, kolik potvora vam a kolik kol vam bude trvat, nez ji porazite, nebo muzete-li ji vubec porazit. Boj tak neni az tak moc napinavy, obzvlast v prvnim levelu, kde mate navic male mnozstvi predmetu, takze nemuzete moc kombinovat. Kritizovany mechanismus rozdelovani zlataku naopak jako velky problem nevidim.


Shrnuti: Zatim u me tak 7 z 10, zajimavy mechanismus, jednoduche, rychle, odsejpajici, ale ma to svoje mouchy. Urcite to musim zahrat znova, protoze hodnotit po prvni hre se objektivne neda nic, a mam silny pocit, ze jsem na nejaka pravidla zapomnel a neco hral blbe.

Sluj index 7,0 / 10


Žádné komentáře:

Okomentovat