pátek 28. března 2014

Dungeon Fighter: Fire at will





DF: Fire at will je první ze série 4 plánovaných rozšířeních pro hru DF. Jak už název napovídá, tematicky se bude věnovat elementu ohně.

Obsah balení

Nejprve se podíváme, co se v nepříliš velké krabici nachází. Kromě 6 karet vybavení a 6 monster je uvnitř i karta hrdinky oboustranný dílek dungeonu a nová kartička závěrečného bose. Všechny tyto komponenty obohacují základ a přímíchají se do základní krabice, může se tedy s nimi hrát, ale také ani nemusí. Tematicky pochopitelně vše souvisí s ohněm, takže hrdinka není nikdo jiný než Melissa, ohnivá kouzelnice. Z monster je tu namátkou třeba grilující zombie, která vám kromě chutně propečeného burgeru nabídne i pár ohnivých zranění k tomu J. To zajímavější jsou pak nové komponenty. Kromě červené 8mi stěnné ohnivé kostky tu je i ohnivá stěna, ohnivý kruh a 2 kulatá ohnivá kola, která se dávají na terč za určitých podmínek. Dále je tu pak 7 power karet a k nim černé žetony zkušeností a 20 žetonů ohně(či spíše popálení).

Jak se to hraje

Nejzásadnějším obohacením, které toto rozšíření nabízí jsou nové žetony zkušeností(XP) a power karty. XP můžete získat poté, co na kostce padne symbol oka a rozhodnete se nepoužít zvláštní schopnost hrdiny. Pokud takto učiníte, tak si můžete přidat do zásoby 2 žetony zkušenosti. Od teď se už tedy nestane, že by vám padl symbol oka a zrovna vám byl k ničemu, protože pokud nechcete nebo nemůžete využít zvláštní schopnosti hrdiny, vždy je možné místo toho získat 2XP. XP pak slouží k nákupu power karet. Těch je zatím 7 a je možné je pořídit v samostatné fázi, která následuje po nákupu vybavení za zlaťáky. Vždy se udělá nabídka 3 power karet(bez ohledu na počet hráčů) a z nich je možné koupit libovolný počet. Každá karta stojí jednotně 1XP a je přiřazena konkrétnímu hrdinovi. Ten ji pak může ve svém kole aktivovat za určitý počet XP a použít nějakou výhodu kterou nabízí. Další novinky už jsou méně zásadní a navazují zejména na efekt určitého monstra, vybavení či power karty. Je to například využití speciální ohnivé 8mi stěnné kostky, která dává buď více damage při zásahu(+1 až +3) a nebo symboly speciální schopnosti jako na běžných kostkách. Některé potvory pak do hry přináší ohnivé kolo, které se musí hodit na hrací desku a pokud kostka zůstane na něm, tak všichni hráči ztratí 2 životy. Podobně funguje i oválné kolo. To se hodí na terč, pokud vám to nějaký efekt umožní, a následně pokud se kostka dostane na jeho povrch, udělíte 6 nebo 10 zranění dle polohy dopadu kostky. Další 2 věci jsou ohnivá stěna, kterou musíte přeskočit než dopadne kostka na terč a ohnivý kruh, který vám podrží spoluhráč a vy jím musíte kostku prohodit. U obojího samozřejmě platí nutnost aspoň 1 dopad kostky na stůl než padne na terč. Jako poslední najdeme v krabici žetony ohně. Ty slouží jako takové pomalé zranění. Pokud nějaký efekt umožní hrdinům nebo monstru udělit x žetonů ohně, pak cíl na začátku každého svého kola(u hrdiny) nebo kola každého hrdiny(u monstra), ztratí 1 život a odstraní 1 žeton ohně. Pokud tedy udělím potvoře 3 ohnivé zranění, tak v každém kole hrdiny ztratí automaticky 1 život až do hodnoty 3.

Dojmy

Ačkoliv toto rozšíření nenabízí tolik komponent a zásadních novinek, tak hra s ním je dle mého názoru lepší a baví mě víc. XP žetony a Power karty se mi hodně líbí. Obohacuje to hru o nové možnosti a navíc ji i zjednodušuje, což je určitě plus, protože v základu to bylo až příliš velké peklo. K tomu přispívají efekty zapálení a žetony hoření. Monstra to sice zraňuje pomalu, ale za to jistě. Zábava je i s novou kostkou, byť příležitostí k tomu si s ní hodit až tolik není. Naopak výhrady bych měl k oválným a kulatým kruhům, které se umísťují při různých efektech na terč. Jsou totiž dělány z celkem tlustého kartonu, takže je tam pak schod o který se kostky často odrážejí mimo. Více by se mi zamlouvalo, kdyby byly z materiálu tloušťky karty a kostka se tak mohla při klouzání po terči na ně dostat. Takhle je vlastně jediná možnost na ně rovnou skočit vzduchem a to je celkem složité. Ale možná to chce jen více cviku a byl to záměr, aby to bylo složitější. Přehazování ohnivé stěny či prohazování kruhem už je pak jen taková drobnost se kterou se potkáte jen občas(pakliže tedy cíleně nenamícháte potvory z rozšíření). Pro mě nabízí rozšíření i přes vyšší cenu příjemné obohacení hry a těším se na další elementy.

+obohacuje hru o zajímavé prvky
+neztrácí humor
+kvalitní zpracování
+hra je s ním jednodušší a dá se i vyhrát J
-cena na počet komponent
-není toho až tolik
-dle mého názoru zbytečně tlusté ohnivé kruhy

Deskosluj index 7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat