neděle 5. května 2013

Kemet ve třech


Začátek hry - kostky a pyramidy jsou vrženy.


Začátek hry - modré město.


A tohle už je o hodinu a půl později konec. Červený hráč prakticky celou hru farmil ve svém městě, což rozhodně není v Kemetu ideální taktika. Sehnal si sice obřího škorpióna a hada, které však ani jednou nepoužil a skončil se dvěma body. Modrý hráč se snažil se svým válečným slonem uhrát co se dalo, ale nakonec skončil druhý se 7 body za černým hráčem, který dosáhl 11, a jak můžete vidět na konci si ještě dovolil znásilnit (svým obřím ptákem :D) modrému jeho město. 

Plusy:
  • Odsejpá to, žádné velké prostoje i přes hodně možností co dělat.
  • Příjemná herní doba, ve třech hráčích (pokud všichni znají pravidla) myslím v klidu do jedné hodiny.
  • Super mix eura a ameritrashe (workeplacement, management základny a armády + neustálá řežba, snaha o kontrolu lokací).
  • Prakticky žádná náhoda.
  • Konflikt není tak nasírající jako v jiných podobných hrách (Cyclades např. - tam je to často o hubu). Což neznamená, že by to bylo úplně všechno v klidu, přeci jenom furt je to hlavně řežba, ale prostě je to uděláno tak, aby boj naštval co nejméně obě strany.
  • Figurky potvor (asi jediné figurky co jsem měl v ruce, u kterých mám pocit že obarvením bych je spíše zkazil).
  • Design celkově - krabice, karty, dílky, i občas kritizovaný herní plán. Podle mě to všechno skvěle ladí dohromady, a herní plán je designově neotřelý a zajímavý, přitom si zachovává naprostou přehlednost. Pro mě jedna z nejzajímavějších a nejhezčích her co jsem kdy viděl.
Mínusy:
  • Hráči kteří hráli jednu a více her, mají oproti nováčkům velkou výhodu. To se dá samozřejmě říci o prakticky každé hře, tady je to ale fakt hodně znát, první hru se pravděpodobně moc nechytnete. Důležitá ja znalost hlavně bonusových dílků, kterých je opravdu hodně a jsou poměrně zásadní.
Shrnutí hry:

Pro mě naprostá pecka, mám rád když se ve hrách něco buduje, ale zároveň je tam konflikt mezi hráči. Kemet tohle splňuje na výbornou, připočtu-li k tomu super design komponent a vůbec všeho, rychle plynoucí hru a příjemnou herní dobu, nemohu než doporučit.

Sluj index 9,0 / 10  


Žádné komentáře:

Okomentovat